2009. február 12., csütörtök

Pogácsa recept Pattinak, Katának és mindenki másnak

Hozzávalók:
- 250 gr liszt
- 250 gr túró
- 250 gr vaj
- Só ízlés szerint (egy teáskanálnyit szoktam én belerakni)

Elkészítés:

A hozzávalókat összegyúrjuk. A vajat egy pillanatra be szoktam tenni a mikróba, hogy könnyebben össze lehessen dolgozni a többi hozzávalóval. A lágy masszát egy éjszakát hűvös, de nem hideg helyen (megfagy) állni hagyjuk. Másnap napközben 3x kinyújtjuk. A 3 nyújtás között legalább fél órát hagyjuk a tésztát pihenni. 

Sütés:

A sütőt 180 fokra bemelegítjük (kb. 6-os lehet a gázsütőn, de ebben nem vagyok biztos). A tésztát lisztezett deszkán kb. 1,5-2 cm vastagra kinyújtjuk. A tetejét késsel sűrűn bevonalkázzuk. Nekünk szimpatikus méretű köröket szaggatunk. A tepsibe sütőpapírt teszünk, arra sorakoztatjuk fel a kis hengereket. Ne érjenek össze, de közel tegyük egymáshoz, mert hajlamosak a hő hatására „elrészegeskedni”. Tetejüket tojássárgájával megkenjük. Próbáltam már úgy is, hogy a fehérjét nem választottam szét a sárgájától és így kentem meg, nem lett olyan szép a színe.
A tepsit sütőbe dugjuk és várakozunk, hogy szép aranybarnára süljön a teteje. Isteni finom. Jó étvágyat! :-)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hello,

hát felébredtél Csipkerózsa álmodból? eeeez igen :)

mi a helyzet a német túróval? azzal is jó a pogi?

Gejz

Névtelen írta...

:) látom rád mindig számíthatok. nekem a német túró nagyon bejön, jó krémes és zsíros.