2008. április 24., csütörtök

Zengedezés

Lakáskánk felett pszichológusok rendelnek. A ház pedig igencsak áthallásos, azaz, ha a gyerekek futkorásznak, sikítoznak felettünk pszichológiai okokból, azt mi egész jól halljuk. Gondolom ez visszafele is ugyanígy működik. Bizonyíték erre az, hogy egyik nap a pszichológusok ebéd közben megkérdezték Zsolttól, hogy vajon szeretek-e énekelni, merthogy mintha engem hallottak volna a minap. A beszélgetés és a szekér haladt, majd a pszichológusok elhívtak (Zsolton keresztül) az evangélikus kórusba, ahol énekelnek. Kicsit húzódoztam, mikor ezt említette Zsolt, láttam magam előtt a templomi kórust, ahol galambszürke hajkoronák igyekeznek tisztán énekelni a legnagyobb lelkesedéssel, de nem mindig a legnagyobb sikerrel – tisztelet a kivételnek. Teltek a hetek, aztán egy alkalommal személyesen is elhívtak a pszichomókusok. Gondoltam veszteni valóm nem lehet. Tegnap volt az első kóruspróbám.
Kb. 15 emberke volt a próbán, teljesen vegyes korosztályokból. Valóban voltak idősebbek, de nálam fiatalabbak is. A karnagy egy igazi szórakozott professzor, kb. 60 lehet, nagyon vicces emberke. Meghallott németül beszélni, azt hitte, hogy a Fekete erdőből jöttem. Az egy másik klinika gondoltam magamban. Mikor megtudta, hogy magyar vagyok, nagyon megörült, szerinte a magyarok nagyon kedvesek. Igyekszem megőrizni ezt a képet.
Beültetett a „barátnőm”, azaz az egyik pszichocsaj mellé az altba és indult a próba. Felállva, nyújtózkodva kezdtünk, aztán rekeszizomedzés, álkapocs lazítás, hangképzés stb. Ezután indult az éneklés. Először egyszerű kánonnal, aztán pedig jöttek a darabok. Haendel Utrechti Tedeumát tanulják, az evangélikus énekeskönyvből énekelnek (egyébként egy magyar éneket csak németül), és még egyéb vallásos darabokat gyakorolnak.
A szünetben (két órás a próba) előkerült egy-két üveg fehérbor, almalé és víz, mindenki ihatott egyet. A karnagy elénekeltette velem a „tavaszi szél vizet áraszt” dalt, mert kíváncsi volt, hogy mire alszik el Juli. Jó duma. Aztán Kodály szerepéről elmélkedett.
Vasárnap lesz egy koncert, amin ez a kórus egyesül egy másik fürdőhelyen működő kórussal, és közösen lépnek fel. Illetve, ha minden igaz, akkor engem is szívesen látnak. Kaptam kottákat, hogy gyakoroljak, cd-t a Haendel mű alt szólamával (hallani az egész művet, csak az altot ráénekli és harmóniumozza a karnagy) és egy próba- és koncertrendet, ami júliusig tartalmazza, hogy melyik próbán mit fognak tanulni és mikor lépnek fel.
Nagyon klassz volt, barátságosan fogadtak, magyarul köszönt el az egyik idősebb férfi. Jó újra társaságban énekelni 12 év kihagyás után, teljesen feldobódtam.

Nincsenek megjegyzések: