2008. február 7., csütörtök

Izgalmak

Ma izgi napunk volt. Zsolt munkalkodott, mi csajok pedig turistaskodtunk.
Zsoltnak ma “szulok iskolaja” programon kellett resztvennie, ahol arra tanitjak az anyukakat, hogy mit csinaljanak az asztmas vagy sipolo legzesu gyerekekkel, ha nincsenek orvos kozeleben. Azt mondta, nagyon kellett figyelnie, hogy mindent megertsen es kovetni tudja. Szerintem biztos raall majd erre is a fule, es konnyebb lesz idovel.
Mi Julesszal viszont elmentunk a szarazfoldre, magunk mogott hagytuk a szigetet. Ehhez at kellett menni Wolgast hidjan. Hat ez nagyon kiraly dolog. Nagy, kek forditott U betut kell elkepzelni az ut felett, az u vizszintes reszeben kicsi hajoablakokkal es az epitmeny szelen egy kukucskalo uvegkamraval, meg egy oriasi csorlovel. Gondolom fel is lehet ra menni, azert van a kukucska lehetoseg. Odafele es visszafele is megbamultam a hidat, nekem nagyon bejon, majd egyszer megallok es lefotozom, de csak gyorsan nehogy felhuzzak es beleessunk a vizbe.
Uticelunk Greifswald 1 orara volt kocsival. Mellesleg a bioboltba mentunk. Vagyis cammogtunk. Merthogy abszolut nem vilagos az itteni KRESZ se Zsoltnak, se nekem. A sebessegkorlatozas nem oldodik automatikusan a kov keresztezodesben, viszont annyi merot raktak ki az ut menten, hogy szerintem ennyi egesz Nemetorszagban nincs. Szoval bekes 50-nel haladtunk elore, gondoltam kozben Szoszire, szerintem megorulne ilyen korulmenyek kozott, nekem is nagy onuralmat kellett tanusitanom, pedig nem vagyok egy szpidi Gonzalesz. Juli szunya uzemmodban utazott velem, kozben hallgattam az Ostsee radiobol Jackot es a Listen to your heartot techno valtozatban.
Greiswald tuti hely. Egy igazi varos. Ami az utobbi minihelyek utan nagyon uditoen hatott. Tele diakokkal, akik bringan nyomultak mindenfele, es nemcsak nyugdijasok meg kisgyerekes anyukak. Persze ezekbol is volt sok!! Szoval jo kis nyuzsi volt. A foter szepen le van macskakovezve, es korbeveszik meg a 16. szazadban epult hazak. Az egyikben a turista informacio, kertem is par tajekoztatot, majd most elolvasom. A foteren zoldsegesek, viragosok arultak a portekat, korben a hazak aljaban pedig kavezok, ettermek, konyvesbolt, na es a biobolt. Most biztos hulyenek neztek, de ugye Juli nem eszik mast csak biot, es ami otthon termeszetes zoldseg: cekla, sutotok, fincsi edes alma, az itt egyaltalan nem az, vagy pl az alma nem edes. Pedig amugy minden boltban lehet kapni bio banant, kesudiot, szojaszoszt es meg egy rakat cuccost, nem veletlenul Nemetorszag es Ausztria a ket bio fellegvar. Mondjuk amin meg is lepodtam, van bio fodraszat is!! Mar minden bio. Talan egyszercsak majd feltalaljak a bio kolbaszbol keszult bio keritest is. Szoval a bioboltban megtomtem a kosaram, kaptam egy fel sutotokot (sajna ezzel ki is fujt a dolog idenre az eladono szerint, bar allitolag 10 fajta tokot szoktak arulni), almat, banant, krumplit, csirket, zoldseget, hagymat, szopis teat es meg ki tudja. Nem mertem belegondolni mennyit fizettem.
Utana megebedeltunk a pindurral egy peksegben. Juli gyakorlatilag minden korulottunk ulovel lepacsizott. Mosolygott, tapsolt, integetett, sikongatott, szoval az egesz repertoart bedobta. Tobben is mosolyogva bucsuztak tolunk mikor tavoztunk. Meg egy torok arusra is ravillantott egy alulrol jovo szegyenlos mosolyt a teren, mikozben snidlinges korozottet vettem, meg szaritott afonyat.
Meg a konyvesboltba is beugrottunk, hogy kicsit acsingozzak, es elolvassak egy fel cikket Lenny Krevitzrol amiben nyilatkozik, hogy mitol ferfi a ferfi, de aztan ezzel az infoval gazdagabban indultunk haza. Es itt jott a szivas. Szepen haladtunk, minden rohadt sebesseg korlatot alulrol suroltam, amde egy 70-esnel latni veltem a feloldast, mikozben az meg nem volt kiteve. Szoval kattant a masina, hogy ott pusztulna el. Es itt nincs kecmec, ha csak 5-tel mesz tobbel, akkor is megy azonnal a cimre, tehat a mi esetunkben Pecsre anyuekhoz. Zsoltot is lefotoztak mar, kicsit sokba leszunk asszem az en draga szuleimnek, pedig ugy igyekszunk lassitani. Bezzeg a helyiek!!! Nagyon birjak a lassusagot. Minusz harommal haladnak, es SENKI nem eloz! A sziget bejarata elott mogem beallt egy Audis es egeszen a kis falunkig mogottem jott. Ez nekem hihetetlen.
Vacsora elott Juli csinalt egy ujdonsagot. Kacagva menekult negykezlab Zsolt elol. A labam volt a haz. Felkapaszkodott, aztan leraktam, kapott egy kis egerutat Zsolttol amig kicsit odebbtrappolt negykezlab, aztan indult ujra a kacagas es a gyors trappolas. Hat nagyon cukik voltak igy egyutt. Ja, es megtanulta az m betut, ugyhogy most mamamamamama van egyfolytaban az apapapapa, bibibibibibi, bebebebebe, a bababababa es a tobbi kivehetetlen hang mellett.

Nincsenek megjegyzések: